fredag 6 maj 2011

vilken kväll!

för det första var det ju väldigt skönt att få vara hemma en kväll utan att behöva åka iväg på nattskift vid 22. jag har dessutom fått en hel massa gjort! jag har plockat isär tre träns och gjort en grundlig rengöring och fettat in dom. sen har jag även hunnit med att buda hem en hel del saker på tradera :D jag måste säga att jag gjorde riktiga fynd. allting var nya grejer som såldes från ett företag, företaget ligger dessutom i falun så jag åker och hämtar upp det så slipper jag en massa frakt.
då Gemma bor alldeles i närheten av det här företaget så hoppas jag att hon bjuder på en kopp kaffe när jag är i krokarna ;)
det jag budade hem var:
-en longerlina
-en flughuva
-en ryktborste
-en massageborste
- två uppsättningar fleecelindor (4 beiga, 4 bruna)
hela kalaset slutade på hela 150 kronor! helt sjukt!
så jag är kanonnöjd!

imorgon klockan halv nio ska jag rida de hela 300 metrarna upp till ridklubben för att möta upp Therese och Lena. vi tre ska rida ut på en långtur tillsammans. det ska bli riktigt mysigt och trevligt!
Therese och Lena lånar en varsin häst av klubben så vi kan bege oss ut på långtur, det blir Pexy och Prinsen som får följa med.

Gå in och kolla på klubbens hemsida så får ni se bilder på dom http://www.bjurasridklubb.se/

Pexy är en relativt ny stjärna som jag och sanna (ridskolechefen) var ner och provred och köpte på visingsö i somras. hon är inte gammal men oj så söt och trevlig. den damen kommer att bli något. och vad vore en ridklubb utan en pippihäst? :P

nu ska jag ta och montera ihop alla träns och sen gå och sova. har sovit totalt 12 timmar på de tre senaste dygnen så nu har jag lite att ta igen!

2 kommentarer:

  1. Österbo hästgård? Du är alltid välkommen! När? :) kramis!

    SvaraRadera
  2. jajemän, visst var det hos dom jag fyndade :)
    tack, jag vet inte än. ska höra med dom när jag får komma! och när det passar dig såklart. ridit något mer? kram!

    SvaraRadera