onsdag 4 maj 2011

uteritt

nu är jag nyss hemkommen efter en mysig uteritt på byn.
solen sken och det var hur mysigt som helst. Eva gick med och ledde Farello, våra herrar brukar ju kunna tagga igång varandra ganska så ordentligt. men jag trotsade det och satte upp barbacka.
vi mötte glassbilen som var aningens läskigt, och farren reste sig när vi mötte en buss. men på det stora hela gick det bra. jag fick jallen riktigt lång och låg. han fick en fin överlinje och jobbade på bra.

nu börjar det bli dags att hoppa in i duschen och göra min iordning för jobbet. två nätter kvar och nästa vecka är det förmiddagsskift hela veckan.

imorgon är det torsdag, vilket innebär att det är Nina som tar hand om Jalle. Jag åker bara upp och hjälper henne in med hästarna. det är inte alla som uppskattar att leda en en bufflig och stark tvååring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar