torsdag 19 maj 2011

mugg tendens..

jaha, nu finns det en tendens till mugg i karlederna på jalle. det vore väl iofs ett under om han skulle klara sig helt nu när det regnat så mycket och det är en del lera i hagen. så nu blir det till att tvätta och smörja så ska vi nog bli av med det! nu vet jag ju inte hur han varit med mugg tidigare, om han haft lätt för att få det. eller om de är för att det varit ganska rejält blött här nu. jaja, hur som ska vi sätta stolp för en ny hage nästa vecka. en relativt stor sommarhage. där är det ju inte någon lera, utan enbart gräs(just nu) så då får han en chans att kurera sig.

igår hade jag den sämsta dagen på evigheter... skulle till tandläkaren vid två, så jag åkte upp till dagis och lämnade vid ett. sen när jag satte mig i bilen så vägrade den starta! vafan! det var ju inte ens en tendens till att vara segt när jag åkte till dagis! men nu stog jag där jag stog. bilen var tvärdöd! så det var bara att ringa och säga att jag inte kom på något besök hos tandlärkaren. så då samlade jag ihop ungarna och så tog vi en promenad hem, väl hemma trillade Tuva framlänges på gräset så hon kraschade sina glasögon...
vad säger man?!

så för säkerhetsskull fick Jalle vila igår, jag kände att det kunde inte bli bra! inte när jag hade sådan otur. men då var han också förtjänt av en vilodag nu. idag är det ju torsdag och nina rider alltså ut på Jalle. jag har ringt och gett henne strikta order om hur han ska göra med benen på honom. så har jag lagt fram salvor, handduk osv på bänken i sadelkammaren. inget kan lämnas åt slumpen! jag ska iaf upp och mysa lite med jalle en stund innan jag åker till jobbet. och idag ska jag skriva ut dressyrprogrammen så jag kan börja öva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar