söndag 1 maj 2011

veckans träningsfundering

jag sitter och klurar på upplägget inför kommande vecka.
imorgon ska jag iaf bara rida lösgärnade och verkligen få igenom honom i sidorna. en mjuk Jalle är en drömhäst att rida!
är vädret fint så kommer jag satsa på några uteritter också, jag jobbar natt i veckan så jag kommer få rida alldeles innan jag åker till jobbet, eller vid 20. 00 ca. så jag har ingen lust att bege mig ut i kyla och regn.
hur som...
må: lösgörande på ridbanan
ti: ridlektion
ons: uteritt (om vädret är ok, annars i ridhuset och fortsätta med det lösgörande)
tors: nina, min medryttare rider ut på Jalle varje torsdag
fre: galoppass ute
lö: håller jag öppen för att se hur han känns. vila, eller ett lättare pass blir det iaf.
sön: ev. uteritt med två kompisar som sitter i ridklubbens styrelse med mig. vi har möte på kvällen så vi lurar på om vi ska ta en långritt innan det.

så det blir min vecka det. mellan nattjobb, hundpromenader, vara med mina underbara ungar och min fina man såklart! det blir ett pusslande för att hinna med, men ridningen blir allt som oftast på kvällarna när barnen lagt sig så jag hinner vara med dom så mycket som det går.

jag har precis varit uppe i stallet och mockat (Jalle var nog orolig ett tag igår, mycket bajs och väldigt utspritt i boxen), fyllt på fodertunnor och packat hö.
grabbarna stog ute i hagen och njöt.

men just det ja, igår morse när jag släppt ut dom så såg jag att dom stog och spanade på något så jag gick ut och kollade. och ca 75 meter från oss så gick det tre älgar och betade. vilka djur!

igår hade vi en trevlig kväll här hemma, hade några vänner på besök. fullt med barn och hundar överallt. men jag hann såklart med att smita undan och åka upp och kolla till Jalle två gånger under kvällen :P vad gör man inte när det smäller och härjar ute!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni hade en mysig valborg! :) Vad tyckte Farren om smällandet då? Kram!

    SvaraRadera