måndag 2 maj 2011

ledig dag.

efter helgens arbete så har jag och barnen haft en ledig dag. otur med vädret då det snöat och regnat här. som tur är så är det varmt så det är ju inget som har legat kvar iaf. vi har spenderat dagen med att leka och baka. vi har gjort pizzor och bakat syltkakor. sen ordnade Tuva ett café och fixade fixa till mig och Max.
vi har varit och lunchfodrat hästarna också. Jalle kom i full fart när vi kom. han är så social, ser han inte när jag kommer så är det bara att ropa på honom så hör jag hur han gnäggar och sen kommer farande genom hagen.

ikväll blir det ett ridpass, helt underbart! först ska jag upp o mocka och fixa maten, sen åker jag och Lena (en kompis från styrelsen) och hämtar ett kylskåp som ska upp till klubben. men sen så är det klart för ridning. ser verkligen fram emot det!

jag har setat och läst igenom lite dressyrprogram idag, inför KM som är den 2a juni. Planen är ju att vi ska vara med där, så det är bara börja nöta. är det samma upplägg som förra året så kommer vi att starta förklassen som är en LC:1, det blir bra för mina nerver och för Jalle att få komma in i ridhuset när det sitter massa folk på läktaren osv. sen kommer vi även att starta LB:1 som KM klass. vi får som sagt se om det är samma upplägg.
jag blir nervös redan nu bara jag tänker på det, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar