tisdag 17 maj 2011

vad hände?

när gemma var här och jag red för henne så tyckte jag att galoppen flöt ganska bra på slutet...
men jag fick ju en tanke som gjorde att jag insåg lite mer om mig själv i min ridning.
hur som så var det ju ridlektion för sanna igår, och gissa vad?! det var verkligen som att vända på en hand! jag fattar verkligen inte hur en enda liten tanke kan göra en sådan skillnad.
jag satt mycket mycket bättre, även om jag inte haft någon katastrofsits innan...
och Jalle, en helt annan häst! Sanna var alldeles tyst och visste inte vad hon skulle säga. hon var nämligen inne i ridhuset och red samtidigt som jag red för Gemma, så hon såg skillnaden i min ridning i galoppen där också. så det har vi pratat lite om i efterhand och nu skulle jag alltså gå in så från början.
och jäklar! sanna sa det att hela Jalle var som en helt annan häst! han växte, jag hade mycket mer häst framför mig, han hade en helt annan gång och en stor rörelse genom precis hela kroppen!
sanna sa det att vi skulle verkligen haft en kamera så vi kunde filma, så att jag också fick se skillnaden. inte bara känna den.
nej fy sjutton vad jag är nöjd! det var verkligen som att vända på en hand. allt klaffade. och det var inte ens en antydan till att han skulle vilja öka, bli lite stressad i lättridningen. helt sjukt vad som kan hända så fort.
nu känner jag ju verkligen att vi börjar hitta hem även i ridningen!

tjoho så glad jag är :D :D :D

1 kommentar:

  1. Sjukt kul!! Har levt på ditt glada sms hela dagen! Ni är så duktiga!! :D Kraam!!!

    SvaraRadera