måndag 23 maj 2011

evas tur

igår satt eva upp på jalle för första gången. jag har sagt till henne så många gånger att hon får säga till när hon vill rida, men jag tror att iom att jag rider dagligen annars (utom tors) så är hon rädd att "ta mina dagar" eller vad jag ska säga. men igår hoppade hon upp efter att jag frågat om hon ville, helt kanon.
hon tyckte att han var trevlig och att han kändes ganska stor att rida (viktigt!!!).
men han var fortfarande inte helt 100 i höger bak. han hade varit lite tretaktig i skritten i början, men hade sen värmt ur det ganska snabbt.
men jag tror iaf att vår medverkan i KM är att glömma. jag vill inte riskera att överbelasta honom när han inte känns riktigt bra. jag är ganska säker på att dte är en sträckning från hagen sen dom kom ut på gräs.men hur det än är vill jag inte göra det värre. och jag är rädd för att man blir lite avtrubbad för att känna en sån sak när nerverna kommer med osv. och kan jag inte vara helt uppmärksam på hur han känns i benet så vill jag inte riskera något.
jag har iaf två dagar på mig nu att rida själv. sen åker jag bort imorgon natt och kommer hem först på fredag kväll. så Nina kommer att ha Jalle tors och fre.

igår fick jag hem mina prylar jag berättade om förut. benlindorna mm. riktigt snygga! nu måste jag ju linda hans ben igen :P

idag kommer det hit någon från ett värmebolag och ska lämna offert på att byta hela värmesystemet hemma. vi hade förslag på luft/vattenpump förra veckan...vilket skulle gå på 210.000.
men jag är inte helt nöjd med det förslaget på pumpen...det är inte tillräckligt tillförlitligt på låga temperaturer så jag vill ha in något annat så vi kan minimera elförbrukningen.
jag ska sätta mig och räkna lite på vårt hus och se vad vi hamnar på med fönster och allt elände, hur mycket energi i förlorar den vägen.
så nu är det bara att gnugga tinningarna och sätta rull i den grå massan. så får vi se hur mycket som sitter kvar sen tiden i skolan! (för er som inte vet, så pluggade jag nyligen till energitekniker på högskolan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar