söndag 22 maj 2011

fortfarande lite stelt

Jalle är fortfarande lite stel i höger bak, jag är ganska övertygad om att det är en sträckning. vilket inte är så konstigt när dom går på gräs nu, och det är full fart på herrarna i hagen ;)

igår tog jag en promenad med Jalle, och han såg mycket bättre ut redan från början, men det finns fortfarande en antydan till stelhet. men det går åt rätt håll. idag ska jag ta ett lättare pass på banan och se om han känns bättre. han var så väldigt stretig sist jag red, men då var han ju stel också. när jag bad honom om att ta med sig det där höger bak så for huvudet upp och han gjorde allt för att komma undan. så idag gör  vi ett nytt försök och ser vad som händer.

men det känns ju onekligen som att vår start i KM är i farozonen nu. det är en vecka kvar och iom benet har vi inte kunnat öva på något av programmen. för egen del var det säkert 10 år sen  jag gjorde en dressyrstart så jag behöver rida igenom programmen. men vi får se, vi är anmälda och det är bara att känna efter hur det känns längre fram.

idag är det jobb som gäller. men först ska barnen på dagis, jag ska till stallet och sen måste jag hinna köpa spån... här rullar det iaf på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar