torsdag 5 maj 2011

ok, det blir verkligen inte bra bilder när man fotar med mobilen. på bilden i förra inlägget ser man ju inte ridhuset knappt. det är iaf taket som är i mitten på bilden eller vad jag ska säga. det ligger kanske 300 meter från stallet så bättre kan man inte ha det! vi har en utebana där också, så det finns att välja på nu när det går mot sommar.

på somrarna har vi ju världens läge här, med slalomanläggningen ett par kilometer bort. vi brukar rida dit genom skogen och så får hästarna klättra i backarna. det är bra underlag och perfekt träning för dom. Jalles bakkärra lär ju må utmärkt av det arbetet.
det här med backar kommer man iofs inte ifrån någonstans här. det är som om man skulle bo i alperna, och stället där vi har hästarna heter "dössberget". så det kanske är ganska klart att det är branta backar upp. även om det är riktigt nära hemifrån (tar kanske 2 minuter med bil) så blir det ändå inte av att jag går till stallet. eller cyklar för den delen. det är riktigt branta backar upp. iofs brukar jag kunna knalla på sommaren när jag kan gå genom skogen. det är bara att gå över vägen utanför mitt hus, sen upp för en liten backe sen kommer jag ut på stoooora ängar där stallet ligger ett stenkast bort.

det märks också att Jalle kanske inte är riktigt van vid att det är fullt så backigt. för när jag rider ut och vi ska upp på berget innan vi kommer hem så blir han riktigt seg i baken och vill helst springa ifrån alltsammans.

just det ja, damaskerna jag fick hem funkar kanon! jösses så smidigt det är att bara dra på dom! som igår när vi skulle rida ut, jag tycker att det känns tryggare att ha skydden då också. framförallt om man ska ge sig ut i skogen eller dyl. så han slipper riskera att lindan går upp.

idag är jag ju som sagt hästfri, vilket är skittråkigt. men samtidigt skönt att inte behöva åka iväg varje kväll utan att jag kan sätta mig och bara slappa med Magnus. Jag har iofs redan varit upp och lunchfodrat hästarna och kollat så att allt var ok med Jalle. Kliat på honom och bara gosat lite ute i hagen.

och bara för att min fina magnus är så bra som står ut med mig som dräller i stallet jämt och ständigt får han vara med på bild i det här inlägget. bilden är från förra sommaren då vi var på Liseberg. Älskade fina lilla Max var överlycklig när han fick åka karusell och vinkade var gång han åkte förbi! Undra förresten om jag lyckats väl med honom, han valde själv att åka på hästen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar