torsdag 5 maj 2011

fick frågan för en stund sen om jag skulle komma och rida en skolhäst idag, hästlös som jag är.
men jag tror att det får vara, visst det är jättekul att sitta upp på en annan häst, nyttigt om inte annat. men jag känner nja, jag tror jag stannar hemma och tvättar schabrak istället :P

nej, så illa är det kanske inte. men det är nog värt mer att passa på att umgås med min man innan jag ska åka iväg och göra sista natten för veckan.

inatt var en riktigt tuff natt på jobbet, ingenting fungerade! mina tre maskiner gick sönder på löpande band och det rullade inte på någon längre stund. så jag fick flänga som en galning mellan för att hinna med. alldeles innan förmiddagsskiftet kom och skulle byta av oss gav jag upp och stängde av en maskin. jag var helt slut i benen av allt springande, för att inte tala om hur jag kände mig i huvudet.
jag anade redan när jag kom till jobbet att det skulle bli en sån natt, för i "cellen" där jag var så rådde kaos när jag kom. kartonger stog på golvet (aj aj, inga saker på golvet!), material låg i högar uppe på andra kartonger mot vart det skulle vara osv. så jag fick börja med att röja upp och få klarhet i vad som skulle vara vart. Jag hann inte ens med att rapportera vad jag gjort under skiftet iom att jag inte kunde lämna maskinerna som strejkade, så jag fick lämna över en muntlig rapport till en kollega som fick springa och lägga in mina uppgifter i datorn. men jag sov iaf skönt när jag kom hem :D

Enda problemet är att jag brukar bara lyckas sova ca 4 timmar efter ett nattskift, så nu börjar jag känna mig lite småmosig.

nu är det dags att hämta mina älskade småtroll.






mjukaste, finaste mulen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar