onsdag 14 september 2011

vad imponerad man blir!

det är verkligen inte min dag idag. eller stakars magnus heller för den delen.
jag åkte till borlänge för att köpa foder till jalle idag...slut. kommer en leverans imorgon. sjukt irriterande. bättre om den kommit i nästa vecka ;)
iaf så svarade jag surt att jag ville ha en säck men jag tänkte då inte flytta in i min bil och åka tillbaka imorgon. haha jag kunde inte bita mig i tungan, jag var hungrig och ville bara få det klart. hursom skulle dom reservera en säck åt mig så kan jag ta den på  fre eller lör eller så.

sen var magnus och hyrde en bilningsmaskin för att kunna få ut mer av betongen i tvättstugan. skitbra tyckte vi då den ska vara helt klar om EN VECKA! det är heklt sjukt, vi kommer få bo i tvättstugan och renovera nu för att hinna med. för sen kommer dom och lägger in mattan på golvet och efter det kommer dom hit med nya pannan och sen ska dom dra in vattenburet system i hela kåken...så det är bråttom.
iaf, magnus hyrde den där rackaren tills imorgon lunch. det går på 500 spänn. sen kommer han tillbaka till jobbet efter lunchen, arbetar ett par timmar och SEN kommer chefen på att hon ska beordra magnus övertid idag för att det var något som måååste vara inne senast imorgon. men hallå, framförhållning! magnus har två barn, tänk om det var han som skulle hämta? eller om jag hade planer, jag hade ABSOLUT INTE funnit mig i att mina planer skulle bli raserade för att hon hade dålig framförhållning. ok, om det var något som dom kämpat med länge och dom inte hinner. men nåt hon kommer med samma eftermiddag, aldrig i livet!
så magnus var lite lagomt glad just nu, klockan är efter sex och han är långt ifrån klar säger han. blä!
nu var det ju ingen dödskris då jag hämtade Max på dagis och Tuva var hemma med feber idag. och som tur var tog nina jalle. men det är ändå 500 spänn i sjön.
Morr säger jag bara! magnus skulle iaf prata med henne imorgon om att det inte funkar såhär när han har familj osv. det är inte ok. han kommer inte göra det igen.

hur det än är ska hon vara rädd om honom, för han är världens bästa. mer omtänksam människa får man leta efter. så jag hoppas att hon lär sig. jag är iaf väldigt glad över att jag har världens bästa man och att barnen har världens bästa pappa! all kärlek till honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar