onsdag 14 september 2011

haha, alltså mina ungar...jag vet inte vad jag ska säga.
Tuva somnade på soffan redan vid sex, det är jobbigt att vara hängig. hon har ändå varit pigg på dagen idag men fram emot fyra så tog kraften slut. så henne var det mest att kånka upp till hennes rum och bädda ner. min goa lilla tjej. tuva kan man prata med och resonera, läsa böcker och diskutera. hon gillar att vara med, men behöver också lite egentid där hon kan sitta och filura med sitt. hon älskar att vara på sitt rum, där hon har pyssel, böcker, datorn och en massa annat. kommer jag upp och vill vara med kan det ofta hända att jag är mest ivägen.
men sen har hon en liten tonårssida också, när det kommer till kläder! man ska inte tro att man väljer hennes kläder innan skolan inte! allt ska vara väl genomtänkt, ett linne som stucker ut lite nedanför tröjan osv. kommer jag med ett par strumpor som är gröna och hon har rosa kläder just det dagen får man ofta höra något i stil med "men mamma, hur gammal är du? det här blir ju ASAFULT".
haha! prinsessan <3

men den där yngre förmågan. haha jag vet inte vad jag ska säga. han skulle absolut ligga i min och magnus säng. visst, inte mig emot :) men han ska som vanligt ha sitt får med och sin snuttefilt. och sin monstertruck. ja, han sover med en stor hård bil i sängen. den är viktig den där trucken.
iaf så trodde jag att det var lugnt uppe och att han också höll på att varva ner, ända tills jag hörde "ett två tre, BOMBEN". han hoppar i sängen och gör bomben, skitungen! vi har verkligen fått en av varje. Tuva som är lugn och beskedlig (dock med ett jäkla humör). hon gillar att pyssla, fixa och greja och lösa små problem osv.
och sen fick vi det där yrvädret som inte kan vara still, han ska mecka med allt. skruva och fixa, klättra och kolla. han har ju tex skruvat av luckorna på vår tvmöbel innan han blev två. han lyfte av köksluckorna när han precis lärt sig gå. han vänder släpvagnar!!! ute på uppfarten om man inte är med och kollar honom konstant. han är en tromb, master of disaster! <3
första gången vi ställde honom på ett par skridskor så åker ungen iväg själv på isen, utan att hålla i någonting, precis fyllda två. han är totalt orädd och får sin stackars mamma att gå som på nålar när han håller på med något. mina nerver kommer att ta kål på mig vad gäller den pojken...magnus har nämligen skaffat både minicross och minifyrhjuling till nästa sommar.

jag hoppas innerligt att nästa lilla pojke blir liiiiite mer lik sin syster till sinnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar