måndag 12 september 2011

öm i munnen

igår var Nina upp och skulle longera mitt hjärta. men som den arab han är, så var ju kapsonen för stor. haha, så nu måste jag köpa mig en ny sån också.  så istället gick dom ut på en promenad tillsammans. han hade fortfarande varit lite öm i munnen så det dröjer nog ett par dagar innan jag kan sitta upp och rida honom om jag inte lyckas tajma in det så sanna kan hjälpa mig med hacket innan. vi får se. annars blir det till att promenera idag också.
han ska få sig en ordentlig rykt också. det behövs på det lila lermonstret! sen har han ju börjat sätta så galet mycket päls nu. han är som en liten lurvboll!
än behövs det inte klippas nåt, men det kommer. jag kommer nog inte att klippa så mycket som det var tidigare, utan jag provar mig fram. vore skönt om jag visste att han hade lite päls på benen så han slipper bli så kall!

jag är ju extremt dålig på att klippa hästar, jag vet ju bara hur fina ridskolehästarna har varit när jag gått loss på dom. haha. så när prins Jalle ska klippas så kallar jag in expertis som får se till att det blir rakt och snyggt.

jag håller på att bearbeta min älskade make för fullt här hemma också. det är nämligen så att jag behöver ett gäng nya schabrak...och magnus har ju ett eget företag... så jag tycker att jag behöver en sponsor som kan betala mina schabrak och få namnet snyggt broderat. det fula är ju att magnus firma heter bara som hans namn "Magnus Bogren", har har inte brytt sig om att regga ett riktigt namn på den iom att han har den vid sidan av sitt vanliga jobb. så hur snyggt skulle det vara om jag red runt med ett schabrak med texten "Magnus Bogren" på. folk skulle väl tro att jag var en karl...haha. så nu måste jag först få honom att regga ett namn, och sen köpa schabrak. Magnus visste dock inte hur regelrätt det var att sponsra sin egen fru via sitt företag, men det ska jag allt få honom att kolla upp. för isf kan jag ju försöka bearbeta honom till att köpa lite diverse med hans namn/logga på :D
och skaffar han bara ett namn ska jag se till att pimpa våra bilar med dekaler med namnet på i gengäld. har nämligen en morbror i reklambranchen som gör just skyltar, bildekaler och allt annat reklamrelaterat man kan tänka sig.


nehej, det  kanske är dags att ta sig samman och börja på att göra lite nytta!  finns hur mycket som helst på schemat idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar