söndag 4 september 2011

hästorientering!

igår var ju jag och sanna ute på hästorientering. sjukt kul var det  :)
vi hade alltså en vanlig orienteringskarta och var ut och tog kontroller. man fick ju såklart ta hänsyn till att man inte kunde rida var som helst men vi tog ett par stycken iaf :)
vi knallade över stock och sten och var ute på ängar och i skogen. ja lite varstans skulle man kunna säga! 2,5 timme var vi ute. även om det blev mest skritt med två korta travvändor så drog jalle benen efter sig när vi gick hemåt ;) jobbigt för alla att orientera. själv fick jag kasta mig av så gott som i farten vid ett tillfälle så resåren på mina snygga löparbrallor satt precis över blåsan ;) nöden har ingen lag! så jag slängde mig av, slängde tyglarna till sanna som satt på meanie, slängde vantarna i ren panik och så sprang jag till skogs! haha, sen var det bara på´t igen.

det är ju spännande att vara ute med två fullblodshästar på äventyr ibland ;) dom hittar på både det ena och det andra.  men vi kunde snabbt konstatera, jag och sanna, att tänk vad trist det skulle vara om hästen bara knallade på.

vi ska garanterat göra om det här, för det var riktigt skojigt.

idag är det planeringsmöte på ridklubben, sen medlemsmöte efter det. så det känns som att tiden kommer att gå. efter mötet så ska jag stanna till i stallet och göra allt som ska göras. viktigast av allt, pussa på finhästen :) så kanske vi tar oss en liten kvällstur också!

Gemma, kom och rid kom och rid kom och rid!!!! jag kan inte rida helt hundra längre! ;) behöver någon som kan klämma till med sätet, komsi komsi!

1 kommentar:

  1. Shit va kul det lät med orientering! Vem har fixat ihop det? :) Haha jag gör nog ingen nytta men kommer gärna! Fungerar tisdag?? :) Kram!!

    SvaraRadera