torsdag 15 september 2011

jäklar var det är roligt att rida nu!
jag var upp till ridhuset igår kväll och tog ett pass. det är sån skillnad på honom så det går inte ens att beskriva. jag har vid flera tillfällen tänkt (om man jämför med den lite mindre skillnaden som är när han kom till mig och nu) att jag kan ju inte ha blivit sämre i min ridning och att det är det som påverkat vid vissa pass. men nu vet jag ju vad det är. nu går det som på räls.
jag hade först tänkt att filma lite, alt. ta lite kort och lägga upp så ni får se. men samtidigt är det inte så charmigt att kolla på en som rider i mysbrallor ;) hade jag kunnat klämma i mig i ett par ridbyxor hade det varit en helt annan sak! men jag ska se om jag inte kan göra en liten uppfinning så jag kan skarva igen dom. haha.

vi red ganska lugnt igår också, med fokus på att han ska lyssna på ALLA halvhalter och förhållningar. inte bara ibland. i galoppen var han verkligen skitladdad! så jag övade lite fattningar i båda varven, sen fick det vara. för vi var uppe sent så det var helt tomt på anläggningen och när han kickar och hoppar så i galoppen så bonkar jag i magen i framvalvet. och det känns dumt att chanska på något när man är helt ensam utan telefon. så idag blir det mer galopparbete. jag hoppas att jag kan bege mig upp i tid under dagen. men det beror ganska mycket på vad tuva är på för humör... hon är hemma idag också då det inte är någon skola på fredagar, och iom att hon varit hemma i veckan tyckte jag att det var onödigt att skicka henne till fritids en dag.
som sagt, vi får se vad vi kan göra under dagen.

imorgon så ska jag och eva åka och hämta spån, så vi kan bunkra upp med lite inför vintern nu. känns skönt! jag har bara en spånbal kvar nu, sen jag hällde i en till honom igår. så det blir kanon att fylla på förråden. men det går knappast åt så mycket spån till honom heller. jag kanske fyller på med en bal varannan vecka. och då har han ändå mycket spån inne hos sig.

sen på kvällen imorgon åker jag till gagnef och umgås med mina barndomsvänner. ska bli skitkul. vi äter gott och sover kvar som på den gamla goda tiden :)

och på söndagen så kommer det spekulanter på min fina lilla hund. men jag har insett att jag hinner inte med tre barn, häst, hund, hus osv. utan något fick lov att prioriteras bort. då blev det hunden, tyvärr. men det är mycket för att hans bur kommer inte att få plats i bilen om vi ska in med en stor vagn igen osv. och jag vill inte att han ska behöva vara hemma ensam så mycket. så jag tror att det här blir bäst framförallt för Morris. hur trist vi än tycker att det är. men man får inte vara egoistisk när det gäller djur, så enkelt är det.

nehej, nu ska jag ta och beordra på ungarna lite kläder så vi kan åka och lämna kapten kaos på dagis sen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar