måndag 26 september 2011

dagens pass

idag kom jag äntligen upp till ridhuset :)
idag red jag en dressyrövning, jag red in på diagonalen, rätade ut honom, sen skänkelvikning in till kvartslinjen, sen rakställa och rida framåt. galoppfattning så snart han var helt rak, skritt strax efter mitten på ridbanan och sist en bakdelsvändning. pjuh säger jag bara!
helt galet vad det var jobbigt. man fick lov att vara på alerten konstant och galet kvick i hjälperna för att hinna med allting. utmaningen för oss låg i att hålla honom helt rak i fattningen, han ville gärna börja tvära även där. men jäklar vad nyttigt det var. för han blev riktigt fin.
jag red bara i 30 minuiter idag, plus skritt innan och efter då. men han var riktigt trevlig idag så då måste man kunna nöja sig också.

innan jag började trava av honom så låg jag på¨volten i galopp och lättsits och bara rullade på. han var riktigt fin och höll sig lång och låg. han frustade och pustade så mycket så det var helt galet :)

jag ska fortsätta kämpa med samma övning i veckan, för det var som sagt lurigt att hinna med allt och att få honom rak i galoppen. men skam den som ger sig :)

åh, det är så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar