lördag 10 september 2011

morgon i stallet

har precis kommit hem från stallet. var uppe och hade morgonen idag. det var verkligen en effektiv morgon idag. grabbarna blev som vanligt överlyckliga när man kom och skulle ta ut dom, och inte ens farren som annars är så morgontrött behövde man truga med. han hoppade ut ur stallet!
jag fick med mig farello och morgon höet upp till hagen första vändan jag gick, vända två tog jag jalle och lastvagnen med vattendunken. sen var iaf allt på plats uppe i hagen. jalle högg in på maten med god aptit och han verkade inte ha det minsta ont i munnen vad jag kunde se. men nog måste det ömma lite efter att man fått en tandrest bortplockad.

när jag stod med jalle i boxen och skulle ta på honom täcket innan han gick ut så var han så där mysig som bara han kan vara. kom och buffade och frustade i håret på mig och ville ha lite kel och mys innan täcket skulle på.

jag hann med att städa ur en av mina garderober också. tog hem lite prylar som ska tvättas, bla. en låda med fyra uppsättningar benlindor som stallkatten har spytt på...

som jag sa förut så tror jag att jag ska prova sätta på honom ett hack, har inte kommit till skott med det än. men nu om han ska vila munnen ett tag så kan jag ju göra slag i saken och prova hur det funkar iaf. för isf kan jag rida som vanligt.

nu är det snart dags för oss här hemma att börja med lite frukost, sen är det bara att kasta in alla i duschen och sen iväg på kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar