lördag 10 september 2011

just det!

en sak till!
iom att det finns några som läser om mig och jalle som egentligen inte har en aning om vilka vi är så kan jag presentera oss (eller iaf mig) lite kort såhär på kvällskvisten!

jag heter alltså Annica, blir hela 27 år i november. Jag är gift med min Magnus och bor i ett hus i Bjursås.
Hemma hos oss bor också våra yrväder Tuva som är sex år och Max som fyller tre! I januari kommer yrväder nummer tre, så just nu rider jag och njuter av det sålänge som jag kan :)

hästen jag har, Gayaal, eller Jalle är en arab som jag har på prov ett tag. för att senare köpa om allt funkar som det ska. jag och jalle har riktigt roligt ihop och är ut på en hel del aktiviteter. lite av det vi hunnit mer hitills är : dressyrtävling, många roliga träningar, utforska omgivningarna runt bjurs, hästorientering. men det bästa är ändå att ha en kompis som man kan lita på till 100%. Jalle är 11 och en riktig gentleman! när tuva rider så sköter han sig helt galant, han står som ett ljus när hon gör iordning honom och låter henne rida och styra dit hon vill. det är som tuva säger "mamma, när jag rider jalle så är han hur lugn och fin som helst. men när du rider är han liksom lite mer sprattlig" haha. det är huvudet på spiken! för när jag sitter på så kan han fjolla sig lite och hoppa för otäcka saker. men när tuva sitter på lufsar han fram som säkerheten själv.

hursom, jag började rida när jag var hela fyra år gammal och har med några kortare uppehåll ridit sen dess. ambitionen med min ridning just nu är inte att bli bäst. min ambition är att jag och jalle ska ha kul tillsammans. så kul det bara går, och blir vi bättre under resans gång så är det bara en bonus.
hans hälsa och välbefinnande kommer alltid i första hand och jag kan nog vara lite hönsig av mig. men bara det bästa för honom!

jag är engagerad i ridklubben jag är medlem i och sitter med som ledamot i dess styrelse. då hästar och ridning är mitt stora intresse vill jag kunna vara med och påverka och göra det jag kan för att föreningen ska fungera på ett bra sätt.

det var en kortis iaf :) nu är det läggdags om jag ska orka upp och släppa ut några hästar imorgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar