tisdag 6 september 2011

spöregn

igår red jag ut, i spöregn. både jag och jalle blev dyngsura. men jalle hade skitkul! det blev, av förklarliga skäl, en kort tur. men jäklar vad han sköt på i backarna! öronen pekade framåt och han knallade och gick som bara den. nu känns det som att han börjar vänja sig vid den kuperade terräng det är här. backar överallt. stackarn höll ju på att storkna ibörjan. men nu så.

igår och idag har jag haft underbara Max hemma. han är förkyld och får vara hemma och mysa. just nu har vi bäddat ner oss i soffan under en filt. och på önskemål av den lille herrn tittar vi på nalle puh. senare ska vi åka upp och fodra hästarna, men det får dröja lite till.

det verkar som att tandläkaren kommer och går igenom munnen på jalle nästa helg. det blir toppen att slippa åka med honom. för ska dom sederas så drar det ut på tiden innan man kan åka hem.

om det är någon som har ett fleecetäcke i strl. 135 tillsalu så hojta till. är inte helt tillfreds med dom jag har. jag vill ha ett med maggjordar och det enda jag har som har gjordar har tappat passformen.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar