fredag 9 september 2011

tandis

idag blir det tandläkaren för hela slanten!
ja, inte för mig då utan för Jalle. förut tyckte jag att han tuggade lite snett när han åt, men sen blev det bra som över en natt igen. men jag upplever också att han har lite svårare att ta stöd på ena tygeln och att han lättare blir "tjafsig" i munnen. så vad gör man då? jo, man ringer hästtandläkaren! så idag kommer dom och kikar på pluttens tänder. jag ska även be henne kolla hur han ser ut i munhålan, just vilket bett som borde ligga ultimat i hans mun.
annars rullar allt på precis som vanligt, bortsett från att jag har åkt på urinvägsinfektion. igår kväll var jag upp och skulle rida, inbillade jag mig iaf. så vi hämtade hästarna som går lite längre bort nu och eva släppte farren i en hage hemma och jag tog in jalle. då hade jag alltså mockat och fixat maten redan. jag hann få in jalle i boxen så han skulle få kissa innan jag gjorde iordning honom. men sen fick jag lov att slänga ut honom på gången och så fick jag lov att låna boxen ;)

då insåg jag att jag borde inte rida, så jag släppte även jalle med farren sen var det bara att ringa eva och be henne ta in hästarna till kvällen. idag känns det dock mycket bättre, men jag misstänker att det blir jag och tranbärsdrickan idag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar