söndag 24 juli 2011

regn!

vjag blir helt tokig på detta väder, vilket elände. vid tolv var jag upp och tog av jalle täcket eftersom att det inte regnat sen under natten.
så snart jag kom hem började det såklart att regna igen. och nu är jag ensam hemma med max och tuva är hos en kompis uppe på gatan. så jag tar mig ingenstans... så nu får jalle stå ute i regnet. rackarns! men det är iaf ett fint regn och det är varmt ute, så det ska nog gå bra. men jag känner hur det bara drar i mig, vill så gärna åka upp och klä på honom.
men så snart magnus kommer hem från fisketuren så åker jag upp och tar in och torkar honom, sen på med täcke innan han får gå ut igen.
nu jobbar jag nattvecka, vilket innbär att det blir ridturer på em. kväll innan jag åker. jag ska lägga upp ett schema för ridningen den här veckan så jag får sätta igång honom lite mer samtidigt som jag ska jobba mycket lösgörande. ser verkligen fram emot det :-)

det ska bli effektiv ridning i veckan och så snart sanna kommer hem igen ska jag ta ett pass för henne, för sist vi skulle lossa honom så gick det helt kanon. jalle tyckte inte om det, men efter det passet var han en dröm att rida!

Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar