tisdag 26 juli 2011

jaha, idag så hamnade jag och ungarna hemma hos mamma och pappa i gagnef.
mycket trevligt men jag är helt slut. mina ungar kan konsten att hålla igång, den ena springer så jag är förvånad att inte benen är nerslitna på honom och den andra talar så man tror att öronen ska trilla av. påvägen hem från gagnef hann hon med att avverka ämnen som: vad för mat man kan paketera i tuber så att astronauter kan ta med det upp i rymden, varför lettland låter som ett konstigt land, varför hon bara vet om så några jobb och inte alls vet vad hon vill bli när hon blir stor, hur många olika sorters indianer det finns och varför dessa bor i amerika och inte i indien.
och ovanstånde är bara ett axplock, så ni kanske förstår bredden på ämnen hon valde att tala om :P
den andra han satt och sov hela vägen hem, men blev dock vansinnig när vi kom hem för att han hade missat tankningen av bilen. haha.

jag hade tänkt lämna barnen i gagnef, åka tillbaka till bjurs och rida och sen tillbaka till gagnef igen. men när jag var där så fick jag ett sms av felicia, som är tillsammans med evas son. hon frågade om hon fick rida någon dag i veckan. så jalle fick ett skrittpass ute idag, vilket kanske var lika bra. för jag kan tänka att han var lite slut i kroppen efter igår.

idag lämnade jag magnus hemma helt ensam med en liten plan. jag tänkte att då hinner han få egentid så det skriker om det, för nu på kvällen är han uppe hos en granne och dricker öl och har grabbkväll.
för jag tänkte nämligen både rida och storstäda stallet imorgon. skura väggar osv. men det tar ju lite tid. så då gjorde jag slag i saken och njöt av att få vara en heldag med barnen idag, plus att magnus gott kan släppa iväg mig imorgon :)
jag ska försöka sortera upp lite av mina saker imorgon också, så jag får lite bättre koll på vad jag faktiskt har i stallet. för som det är nu gör jag nya fynd som jag inte visste om lite titt som tätt!

nu ska jag passa på att njuta av att vara ensam hemma, eller ensam vaken kanske man ska säga. ungarna snarkar och hundarna med för den delen.

så dags att surfa hästsidor och kolla om man hittar något spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar