lördag 23 juli 2011

måste ha

gah!
jag måste ha en till stor låda för alla mina täcken. eller snarare alla jalles täcken! jag blir galen, dom får inte plats!
jag köpte en stor genomskinlig plastback med lock på ikea som är kanon att ha täcken i, men jag måste få tag på en till! jag lär flytta upp dom på höloftet nu då jag inte får plats med alla mina prylar i sadelkammaren längre. för det känns ju lite snopet om jag ska ta upp allt utrymme. just nu har inte farren så mycket saker, så det är ingen fara. men till hösten/vintern ska eva börja på att sitta in honom och då kommer det ju bli en hel del med prylar till honom också.
så det vore så bra om jag kunde ha en låda på skullen med extratäcken och en lite mindre låda nere med dom täcken som används. jag törs inte nämna för magnus att jag vill åka till ikea bara för en plastlåda, då trillar han nog av pinnen.

jag håller på att buda på tradera nu igen också! har hittat ett par snygga shortchaps från sarm hippique. jag har ju länge letat efter ett par bruna shortchaps som passar mina sköna "spetsiga" bruna ridskor. men jag har inte lyckats. men nu har jag hittat ett par som jag såååå gärna vill ha! jag är dock osäker på om det är exakt samma bruna färg som på mina, men det får visa sig. hur det än är så kommer jag att använda dom mer till vardags och då är det egentligen inte så noga med nyansen. på tävling blir det stövlar hur som.

ett par som på bilden är det jag har fått upp ögonen för!
jag kikade på ett par lika för ett tag sen i en webshop, men dom kostar en slant... då när jag kollade så låg dom på 1799 så det var inte läge att införskaffa dom just då. men nu när jag hittat ett par till bättre pris och i rätt storlek så hoppas jag verkligen att det kan bli min tur :) dom var nya också så dom har ju inte hunnit forma sig efter någon annans ben. vore guld att kunna knalla runt i ett par till hösten :)

man kan ju säga att jag tjänat in till ett par idag då jag skjutsat ett par gamla vänner som skulle ut på krogen. körde från bjurs och hämtade dom i leksand, sen in med dom till falun sen hem till bjurs igen. dom var generösa trots mina invändningar så nu kan jag lägga några hundra till på hästprylar ;)

imorgon ska jag upp och rida min lilla skrutt i ridhuset hade jag tänkt, nu när jag börjar komma igång lite mer så ska jag upp och lossa honom i sidorna. jag vet precis hur det kommer att bli! han kommer att bli så sur på mig och springa och kicka mot skänkeln som vanligt när jag ber honom att få med sig baken ordentligt, men jag vet också att det ger resultat! för lägger jag ner ordentligt med jobb på att få honom loss och fin så är han helt underbar att rida sen!
men nu när han fått lata sig ett tag och jag bara underhållsridit honom för att benen skulle hållas igång så kommer både han och jag att få svettas! men hur det än är så det är det bara att bita ihop, för sommarvila var han verkligen värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar