söndag 5 juni 2011

uteritt

idag har jag varit ute på en uteritt tillsammans med Therese och Lena, mina vänner som sitter i styrelsen tillsammans med mig. Vi tog en ganska så lång tur. det var riktigt mysigt, det var lagom varmt och vi hade riktigt trevligt. hästarna tyckte också att det var toppen. Prinsen och Shakespear, som är ridskolehästar var riktigt lyckliga över att få komma ut på en långtur. Jalle var i sitt esse han också, han var riktigt lugn och fin till en början. vi tog en galopp upp för en lååååååååång svagt sluttande grusväg. till en början fick han jobba ordentligt och jag höll igen. men efter en stund tänkte jag att han måste få sträcka ut ordentligt, så jag släppte efter och lät honom springa. haha, jag satt och kollade framåt och tårarna sprutade av vinden. efter en stund kollade jag åt sida och först då insåg jag hur fort det faktiskt gick, jösses vad den hästen kan springa! de andra hamnade ganska rejält på efterkälken ;)

vi skule ta oss över ett dike på vägen också, ett minidike men jag satt av och klev över diket först. sen kom Jalle, och han tyckte nog att jag hade hittat ett bra ställe att stå på. för han landade på min fot! jösses vad ont det gjorde, jag skulle kliva åt sidan men satt fast iom att jag hade en häst på foten så jag välte omkull, som tur var klev jalle åt andra hållet. annars hade jag fått ont på fler ställen än i foten.

jalle var hur glad som helst och jag med, jag njuter av att vara med honom!
det har kommit upp en del bilder från KM på facebook, på flera ställen och det är många som kommenterat bilder på jalle. men jag förstår dom, för han är snygg! och jag blir så stolt över honom, fast det är jag ju iofs alltid!

1 kommentar:

  1. Stackars foten! Men tummen upp för allt det andra! Ni passar så bra ihop!! Kramar!!

    SvaraRadera