fredag 10 juni 2011

letat sko...

nu har jag varit och letat sko, hann bara med att smyga genom halva hagen innan hästarna, som gick på andra sidan skogen, såg mig och kom i full fart. sen var det kört. farren skulle bara jaga morris så det var bara att lyfta upp hundkraken och knalla ut ur hagen det.
med andra  ord är ingen sko funnen. men nu tror jag att jag ger upp och slår på en av de skorna som åkte av sist hovis var här. för jag vill gärna rida ikväll. ska ta en genomkörare i ridhuset och se hur det känns.

jag har laddat hela dagen för att få en god lunch, rester från middagen igår. med hemmagjorda, skitgoda köttbullar, grymt god gräddsås och färskpotatis. till det måste man såklart ha lingonsylt och inlagd gurka. hur som, när jag skulle ta fram och värma maten är den borta!!! Magnus har tagit med den som matlåda....fyyyy vad besviken jag blev!  magnus äter inte potatis så jag tyckte att han kunde ta med den panerade fisken som vi hade massor av i kylen, också från igår... men icke. då ska han äta fem ynka köttbullar och slänga alla mina goda potatisar som simmar runt i såsen ;)
haha äh, jag får väl äta fisk och tiga. :P

som plåster på såren ska magnus iaf grilla lax, göra färskpotatisknyten på grillen och en god romsås till kvällsmat.

1 kommentar:

  1. Bra, låt honom göra middagen för guds skull!! Att ta någons efterlängtade mat borde vara straffbart!! Hahaha!

    SvaraRadera