fredag 10 juni 2011

trasig hov

äsch, det där med att slå på skon var ju bara att glömma. hoven var lite för trasig för att jag ska vilja att någon "laborerar" med den. men sen fick jag nys om att hovslagarn ska upp till ridskolan i veckan, så jag ska försöka få tag på honom så han kan sko jalle i samma veva. det vore toppen!

nu på kvällen red jag ett pass i ridhuset trots tappskon, men det är så mjukt där så det ska inte vara någon fara. idag red jag, på inrådan av ridledar mats, på tvådelat bett och med nosrem. det var verkligen skillnad! han var mycket mer stilla i munnen och hade lättare för att söka ett stöd längre fram/ner. helt kanon!
jag red samtidigt som sanna, och hon sa att det var sån skillnad på oss nu mot bara för ett tag sen så det var inte klokt! det är så kul att höra att det hela tiden går framåt, för det är inte alltid man märker det själv.

när jag kom tillbaka till stallet och hade gjort iordning jalle för kvällen och ställde in honom i boxen så la han sig ner direkt. inte likt honom. men det verkade inte vara något som helst fel på honom, han andades som han skulle och verkade lugn och på alerten ändå. men hur som så bad jag eva att kolla till honom ett par gånger under kvällen/natten då hon ändå ska vara chaufför åt sin son som gick ut nian idag. så det skulle hon göra och jag har redan fått en uppdatering om att han fortfarande låg ner men att han verkade må fint.

men när jag kom upp och skulle rida så hade dom precis kommit in från hagen, efter 15 timmar där. plus att eva hade missat att jag skulle rida ganska sent (21) idag så hon hade precis gett kvällsmat. så han kan ju lika gärna ha varit trött. vi tog iaf ett lugnt ridpass med tanke på att han nyss ätit. men nu väntar jag på att eva ska höra av sig igen. jag åker upp till stallet vid sex imorgon bitti för att se hur det är med honom och kommer förhoppningsvis att kunna släppa ut dom som vanligt. håll tummarna att han bara var lite trött, min älskade häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar