måndag 15 augusti 2011

tystnad!

nu har det varit tyst på bloggen ett tag...men det är så mycket så det är svårt att hinna med.
barnen har börjat dagis och fritids igen efter ett långt lov så nu är vi åter i rutinerna här hemma!

jag och jalle har så sjukt kul så det går inte att beskriva!
förra veckan, måndag och tisdag, var vi med på dressyrträningar. jalle var sjukt taggad! han blev lite sur på mig i traven när jag påpekade för honom att han skulle ta med sig bakdelen ordentligt. men efter det, herregud! det var som om han vore fyra. han bara busade, tokade och höll låda. i en galoppfattning tvärnitade han först, sparkade bakut så det sjöng om det och sen for han iväg som en kanonkula och frustade nöjt :)
han busade mycket överlag i galoppen så jag kunde inte annat än skratta åt honom. kyckan var total för oss båda :)
det var först någon dag senare jag verkligen kunde jobba honom i galoppen utan att det kom en massa bus, nu kunde han iaf hålla fokus ;)

jag har ridit honom med snodd den senaste veckan, jag är hemma och är sjukskriven för nackskadan jag fick när jag ramlade av en häst för ett år sedan. och med tanke på allt bus jalle hållt på med var det bara plocka på snodden så den kunde plocka de flesta rycken, så jag slapp få upp något rejält ryck i nacken. men det funkar kanon. och så snart han fått utlopp för lyckan så åker den bort igen.

igår var roger här och jalle fick nya skor, underbart! han blev så snygg så!
nu ska nina rida ut på honom idag och imorgon. det blir toppen för honom iom att han gått rätt hårt ett tag nu. sen i slutet på veckan så är det nya friska tag inne i ridhuset. då blir det svettiga dressyrpass igen :)

nu ska jag skjutsa iväg stortjejen till fritids!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar