måndag 29 augusti 2011

longering och storrengöring!

nu så, är kusen rastad och allt i stallet är klart för dagen. skönt. åkte upp vid åtta och nu är klockan 12. och då longerade jag bara hjärtat mitt i 20 minuter. men det finns alltid saker man kan hitta på att göra när man är i stallet :)
han har börjat sätta päls nu och ser ut som en liten rugguggla på benen så det fanns lite att borsta på :)
men han är ju för rolig, min kära lilla porslinshäst. idag är det ganska varmt ute men det blåser lite. när jag tog in jalle hade han sååååååå ont i ryggen och fick lov att svanka ner till golvet bara jag kollade på honom. "seeeeer du hur ooooooooooont jag haaaaaar" haha. av lite vind ;) men efter en muta bestående av ett äpple så var han som vanligt igen. men efter longeringen så fick han iaf på sig sin vindjacka innan han gick ut.
jag hann med att plocka isär all utrustning också, och smörja och putsa. skönt att ha det gjort. så nu återstår att fortsätta jobba med nya foderstaten.

imorgon blir det ett dressyrpass igen och jag längtar! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar