tisdag 2 augusti 2011

igår var jag ut och red på jalle. det är uteridningsläger så jag passade på att följa med dom ut. jalle var taggad till tänderna och ville bara springa. så det gällde att vara kvick i hand och skänkel. för jag accepterar inte att han bara ligger på i handen. tre snabba förhållningar på högertygel sen lätta av ordentligt och att då ska han lyssna på det. det går framåt och han börjar lyssna. han var riktigt svettig efter turen.
men jag trodde inte att det skulle bli något av, för han hade såklart tappat en sko, igen. och inte fick jag tag på hovslagaren heller. men jag åkte upp till klubben och hade sån tur så han var där. så då sa han att han tog jalle på vägen hem.
köpte ett par knallblå boots som han får ha i hagen nu. så han slipper kliva av sig skorna. blå boots lär ju vara lättare att hitta än svarta när han tappar dom ;-)

idag ska jag åka upp och fixa det sista med hagen som eva började med imorse. så dom får bete lite längre.
jag vet inte hur jag ska göra med ridningen än, om han får ta det lugnt idag eller om det får bli senare i veckan. för en dag med lugn och ro tycker jag att han förtjänar.
Published with Blogger-droid v1.6.8

1 kommentar:

  1. Berätta om uteridningslägret! Hur fungerar det? Låter ju som en rolig idé. :) Bootsen är ju sjukt snygga! ;)

    SvaraRadera