onsdag 27 april 2011

liten men naggande god

ok, vi har ju fått det svart på vitt nu. att Jalle är mer som en ponny än en storhäst om man tänker på cm över marken. ridmässigt är han ju en stooor häst :P
men häromdagen tog jag en bild på honom brevid farren (se bilden i förra inlägget) och där ser han ju riktigt reslig ut! man behöver ju inte tänka på att han står mycket högre än vad farren gör! farren är ca 160 (163 över korset) och min lilla plutt är 153 cm. men på den bilden ser dom ju nästan lika stora ut, bästa bilden :)

idag blir det ingen ridning för min del, tyvärr. Nina, min medryttare, har jalle varje torsdag. jag är riktigt glad för den hjälp jag får, men igår hade jag så bra känsla när jag red och imorgon är der dressyrträning för kerstin ahlgren. så på ett vis hade det varit toppen att trimma lite mer på banan idag, men å andra sidan så kanske han behöver komma ut på en mysig tur och ladda inför morgondagen.

Hästarna fick nya skor igår också, och Roger gick upp en storlek på jalles skor. han tyckte att han hade gått lite smått innan. men nu ser han nästan ut som pippi långstrump. min första tanke var "när är nästa tappskokurs?" för jag tror nog att han kommer att kliva av sig en sko, minst!
han tappade ju en förra veckan, men då var mats så hygglig att han kom och slog på den. så en vinare till dom som tack för hjälpen.

jag är som vanligt en latmask, nu senast yttrar det sig genom att jag beställt två par damasker så jag ska slippa linda benen på jalle varje gång jag rider. kan man göra det lätt för sig så ska man! så nu hoppas jag att paketet kommer i dagarna så jag kan ta hem paddar och lite fler lindor och tvätta upp...för på fredag ska han vara lindad! vita lindor och vitt schabrak är ett måste på träning!

nu är det dags att sätta fart här hemma. hundarna har lessnat och vill hitta på något och barnen vill ha frukost.§

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar