torsdag 28 april 2011


I brist på hästkontakt idag så sitter jag och laddar mentalt inför morgondagens träning. Kolla jalles svans på bilden som Gemma var snäll och tog på den förra Kerstinträningen.  vilken plym :)
Jag hoppas att jag kan muta med mig en fotograf imorgon också.

Jag känner att mitt "handproblem" börjar blir bättre iaf, jag har en förmåga att rida med för låg hand. men nu har jag verkligen nött nött och nött för att få upp dom. Jag tror och hoppas att det gett resultat, men nu när jag jobbat eftermiddag ett tag så har jag missat de vanliga ridlektionerna så jag har inte haft någon som bråkat på mig på ett tag.  Jag vet också att jag måste bli mer avslappnad i mina axlar, men jag tror att det också håller på att bli bättre. För jag känner att när jag väl får upp min hand så kommer det andra per automatik.

Jag tror jag ska köra lite renodlad sitsträning någon dag, se till att ha någon med som kan ta hästen på lina och så kan jag tänka enbart på sitsen. men den tror jag kommer bli bra bara jag får upp stabiliteten i bålen igen. hur det än är har jag ju haft ridningen mer eller mindre vilande sen augusti innan Jalle kom. Jag känner inte av nacken någonting så länge jag håller igång och det verkar som att det blir bättre och bättre av ridningen. Har jag däremot varit för stilla ett tag så kommer det som ett brev på posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar